Цей сайт саме для вас: для тих, хто вивчає і навчає хімії, для тих, хто цікавиться хімією, прагне пізнати її багатий світ. Цей сайт для всіх, в кого хімія не професія чи предмет, а стиль життя.

Правила турніру "Юний хімік"



Кожна дія хімічного бою проводиться за наступним регламентом:
·      Опонент пропонує Доповідачу задачу для доповіді — 1 хвилина.
·      Доповідач приймає або відхиляє виклик — 1 хвилина.
·      Доповідь — 5 хвилин.
·      Уточнюючі запитання Опонента до Доповідача і відповіді Доповідача — 1 хвилина.
·      Підготовка до опонування — 2 хвилини.
·      Виступ Опонента — 3 хвилини.
·      Полеміка між Доповідачем і Опонентом — 2 хвилини.
·      Уточнюючі запитання Рецензента до Доповідача і Опонента, відповіді Доповідача і Опонента — 1 хвилина.
·      Підготовка до рецензування — 1 хвилина.
·      Рецензування — 2 хвилини.
·      Полеміка між Рецензентом, Доповідачем і Опонентом — 2 хвилини.
·      Виступ команд Доповідача, Опонента, Рецензента і Спостерігача — по 1 хвилині.
·      Запитання журі — 5 хвилини.
·      Заключне слово Рецензента, Опонента і Доповідача — по 30 секунд.
·      Виставлення оцінок.
·      Слово журі — до 3 хвилин.
·      Додаткові виступи (у разі необхідності).

6.3. Правила виклику на доповідь і відмови від доповіді
На кожному бої команда доповідає розв’язання тієї задачі, яку їй пропонує Опонент. Опонент в ході боїв може викликати Доповідача на будь-яку задачу, окрім тієї, яка:
а) вилучена оргкомітетом або журі;
б) оголошена Доповідачем як «стратегічна» або «вічна відмова»;
в) вже доповідалась однією з команд в цьому бою;
г) вже доповідалась Доповідачем у попередніх боях;
д) вже опонувалась Опонентом у попередніх боях.
Якщо такий виклик неможливий, то послідовно відхиляються заборони: д) і г).
Кожна команда в кожному бої має право на дві «тактичні відмови» та одну «стратегічну відмову». «Тактична відмова» означає, що команда відмовляється доповідати запропоновану задачу тільки в даному бою; «стратегічна відмова» означає, що дана задача не доповідається командою в даному бої, а також протягом всіх наступних боїв даної серії.
Команда має право відмовитися від запропонованої Опонентом задачі тричі без застосування штрафних санкцій. Наступні відмови спричиняють зменшення балів, що команда отримує за доповідь, на 7% за кожну додаткову відмову.

6.4. Виступи команд протягом бою
ДОПОВІДАЧ (може виступати зі співдоповідачем, який заявляється на початку доповіді) доповідає зміст розв’язаної командою проблеми, відповідно до поставленої задачі, акцентуючи увагу на її хімічну ідею та висновки. При цьому бажано використовувати раніше заготовлені малюнки, плакати, фотографії, відеофрагменти, а також демонструвати досліди, якщо задача експериментальна.
ОПОНЕНТ (може виступати зі співопонентом, який заявляється на початку опонування) висловлює критичні зауваження до доповіді, і ставить питання Доповідачу, з’ясовує недоречності, помилки у розумінні проблеми та у запропонованому розв’язку. Опонент повинен вказати на позитивні моменти і обґрунтувати принципові недоліки, як у розв’язку задачі, так і у виступі Доповідача.
РЕЦЕНЗЕНТ (виступає самостійно) дає коротку оцінку виступам Доповідача та Опонента, визначає, наскільки повно вони справились зі своїми обов’язками, аналізує розуміння обговорюваної проблеми доповідачем і опонентом. Рецензент має право ставити запитання і Доповідачу, і Опоненту. Якщо, за думкою Рецензента, Опонент не впорався зі своєю роллю, то, після відповідного обґрунтування, Рецензент може у своєму виступі взяти на себе роль Опонента.
СПОСТЕРІГАЧ має право виступати лише в загальній полеміці команд.
На етапі «Уточнюючі запитання...» команди Опонента і Рецензента можуть лише уточнювати деталі щойно прослуханого виступу або торкатися суперечливих та недостатньо висвітлених положень доповіді або опонування. Питання може ставити будь-який член відповідної команди (згідно обраних ролей). Відповідають на питання  тільки ті учасники команди, які виступають від її імені (інші члени команди – тільки з дозволу ведучого).
Запитання і зміст виступів Опонента та Рецензента не повинні зводитись до викладу власного розв’язку задачі та демонстрації власних експериментів, що є грубим порушенням регламенту. У полеміці обговорюється лише запропонований Доповідачем розв’язок задачі.

1.   Оцінка виступів команд
Оцінка результатів участі учнів – членів команд у І турі проводиться за однаковою процедурою на підставі вірних відповідей, які оприлюднюються після виконання відповідного завдання.
Перевірка відповідей у І турі проводиться членами журі у присутності голови журі відповідно до критеріїв оцінювання.
На хімічних боях ІІ туру після кожної дії членами журі виставляються оцінки кожній команді від «3–» до «5+» з урахуванням всіх виступів членів команд, їх відповідей та участі у полеміці. Члени журі, які поставили граничні оцінки мають, їх обґрунтувати.
Доповідач за свою роботу отримує три оцінки за категоріями: Науковість (зміст доповіді), Полеміка (відповіді на питання) та Культура виступу.
Опонент та Рецензент отримують по дві оцінки за виступ за категоріями: Аналіз (аналіз роботи Доповідача та Опонента відповідно) та Культура виступу.
Категорії для Доповідача:
1. «Науковість»: оцінюються повнота розв’язку задачі, науковість і оригінальність розв’язку, відповідність обраної моделі розв’язку умові задачі, наявність та якість презентаційного матеріалу, повнота відображення суті розв’язку в презентаційному матеріалі, техніка і якість виконання хімічного експерименту.
2. «Полеміка»: оцінюються уміння вести полеміку, давати повні, вичерпні та переконливі відповіді на поставлені запитання, участь команди у загальній полеміці.
3. «Культура виступу»: оцінюються культура мовлення, уміння переконливо викласти суть рішення задачі, уміння чітко і конструктивно довести модель задачі, що пропонується, уміння звертати увагу на основні ідеї та висновки, уміння уважно вислухати співрозмовника.
Категорії для Опонента:
1. «Аналіз»: оцінюються уміння аналізувати, уміння швидко орієнтуватися в запропонованому розв’язку задачі, уміння розкривати позитивні та негативні риси запропонованого Доповідачем розв’язку задачі, уміння вести полеміку, участь команди в загальній полеміці.
2. «Культура виступу»: оцінюються культура мовлення, уміння грамотно формулювати запитання, уміння переконливо викладати свої думки, уміння вислухати і зрозуміти співрозмовника.
Категорії для Рецензента:
1. «Аналіз»: оцінюються уміння аналізувати, уміння грамотно і коректно оцінювати ефективність роботи команд Доповідача і Опонента, уміння швидко орієнтуватися в запропонованому розв’язку задачі, уміння вести полеміку, участь команди в загальній полеміці.
2. «Культура виступу»: оцінюються культура мовлення, уміння грамотно формулювати запитання, уміння переконливо викладати свої думки, уміння вислухати і зрозуміти співрозмовника.

Немає коментарів: