Цей сайт саме для вас: для тих, хто вивчає і навчає хімії, для тих, хто цікавиться хімією, прагне пізнати її багатий світ. Цей сайт для всіх, в кого хімія не професія чи предмет, а стиль життя.



Тема:  Солі: поняття, склад і назви.
Мета: сформувати поняття про солі, визначити особливості їх складу та назв; сформувати вміння складати формули солей та їх назви та навички класифікації неорганічних сполук. 
Тип уроку:  комбінований
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ.  Перевірка домашнього  завдання
2.1. Перевіряється наявність в учнів виконаних письмових робіт. Обговорюються запитання, які викликали утруднення.
2.3. Тестовий контроль
ІІІ.  Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
3.1. Прийом «Хімічна розминка»
- Назвіть основні класи неорганічних сполук.
- Дайте визначення оксидам.
- Дайте визначення кислотам.
- Дайте визначення основам.
- Що таке луги ?
- Опишіть фізичні властивості лугів.
- Як можна визначити луги в розчинах ?
- Як треба поводитися з кислотами ? Опишіть ваші дії при потраплянні кислоти на шкіру або слизові оболонки.
- Як треба поводитися з лугами ? Що необхідно робити при потраплянні лугів на шкіру або слизові оболонки ?
3.2. Технологія «Мікрофон»
Запитання для обговорення:
1. З чим у вас асоціюється слово «сіль»?
(Сіль, яку використовують для приготування їжі, «Харчова», «Кам'яна», «Йодована», морська, буває дрібна і велика).
2.  А чому, ця речовина, що ми використовуємо кожен день,  називається сіллю?
(Вона солона на смак).
Далі вчитель виписує формулу «харчової» солі на дошці, називає її і повідомляє, що дана речовина відноситься до класу «солі»
3.  Діти, давайте поговоримо ще про одну речовину. Всі ви знаєте, що таке крейда. А яка вона на смак? Солона чи ні?
(Ні).
Учитель: Отже, крейда на смак не солона, але проте теж відноситься до класу «солі»
3.3. Повідомлення теми уроку.
3.4. Формулювання разом з учнями мети уроку.
ІV.  Вивчення нового матеріалу
План пояснення нового матеріалу :
1.      Склад і назви солей.
Солі – це складні речовини, що складаються з атомів металічних елементів і кислотних залишків.
Склад
Назва
Атоми металів + кислотні залишки
          Zn                             SO4
                        ZnSO4
Назва елемента у родовому відмінку
Латинська назва кислотного залишку:
- Солі безоксигенових кислот  мають суфікс – ид (-ід);
- солі оксигеновмісних кислот мають суфікс – ат (-ят).
2.      Складання формул солей.
                І   І                      ІІ  ІІІ                          ІІІ  І
                    NaCl                    ZnPO4                       FeNO3
V.   Узагальнення та систематизація знань
5.1. Робота у парах
Завдання : скласти формули та назви солей і записати їх у відповідний квадрат.

HCl
HNO3
H2CO3
H2SO4
H3PO4
K(І)





Zn(ІІ)





Fe(ІІІ)





5.2. Завдання для закріплення матеріалу
1. Складіть формули наступних солей: цинк  хлориду, алюміній нітрату, барій нітрату, кальцій  сульфату, кальцій карбонату, натрій сульфіду, арґентум нітрату і вкажіть які з них розчиняються у воді.
2. Вчені підрахували, що людина за добу вживає 12 -15г солі. Обчисліть скільки солі ви з’їли зо своє життя.
3. Обчисліть масові частки елементів у купрум (ІІ) сульфаті.
5.3. Робота з картками
Картка  №1.
Назвіть наступні солі: a)KCL, б)K2CO3, в)NaNO3, г)BaS.
Картка № 2
Складіть формули наступних солей:
а) калій карбонат; б) купрум (ІІ) хлорид ; в) калій фосфат; г) натрій сульфат.
Картка № 3
Випишіть окремо формули оксидів, кислот, основ і солей, назвіть речовини.
Na2O, H2SiO3, K3PO4, HBr, Zn (NO3)2, P2O5.
VІ .  Домашнє завдання
Підготувати повідомлення на тему: «Поширеність солей у природі»,  «Значення солей у житті людини»
VІІ.  Підбиття підсумків уроку
Учитель просить учнів закінчити фразу: «Найцікавішим на цьому уроці для мене було …» «Тепер я знаю …», «Отримані знання мені потрібні для  …»

Немає коментарів: