7-й клас
(Усього 52 години, 1,5 год на
тиждень, із них 5 год — резервних)
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
|||
|
|
||||
Вступ
|
|||||
1
|
|
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у
навколишньому світі.
Короткі
відомості з історії хімії.
Навчальний проект
1. Хімічні знання в різні епохи.
|
||
2
|
|
|
Правила
поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету
хімії та лабораторним посудом.
|
||
3
|
|
|
Практична робота №1 . Правила безпеки під час роботи в хімічному
кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними
приладами. Будова полум’я. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
Тема. Початкові хімічні поняття
|
|||||
4
|
|
|
Фізичні тіла.
Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й
експеримент у хімії.
Домашній експеримент:
1.
Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
||
5
|
|
|
Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід №
1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин.
|
||
6
|
|
|
Фізичні властивості
речовин.
|
||
7
|
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
Способи розділення сумішей.
|
||
8
|
|
|
Практична робота №2 . Розділення
неоднорідної суміші. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
9
|
|
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і
символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І.
Менделєєва.
|
||
10
|
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
||
11
|
|
|
Хімічні формули
речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний
дослід № 2
Ознайомлення зі зразками простих
і складних речовин.
|
||
12
|
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елемент
|
||
13
|
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних
сполук за валентністю
елементів.
|
||
14
|
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних
сполук.
|
||
15
|
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною
формулою.
|
||
16
|
|
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її
формулою.
|
||
17
|
|
|
Масова частка
елемента в складній речовині.
|
||
18
|
|
|
Обчислення
масової частки елемента в складній речовині.
|
||
19
|
|
|
Складання
формул речовин за масовою часткою елементів у речовині
|
||
20
|
|
|
Фізичні та хімічні явища.
Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.
Лабораторний дослід №
3 Проведення хімічних реакцій Навчальні проекти
2. Хімічні
явища в природному довкіллі
3. Хімічні
явища в побуті
4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5. Речовини і хімічні
явища в літературних творах і народній творчості
|
||
22
|
|
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і
хімічних явищ.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
23
|
|
|
Узагальнюючий
урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття»
|
||
24
|
|
|
Контрольна
робота № 1 з теми: «Початкові хімічні поняття»
|
||
25
|
|
|
Захист навчальних проектів
|
||
26
|
|
|
Повітря, його склад.
|
||
27
|
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули,
поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
||
28
|
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
|
||
29
|
|
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття
про каталізатор. Поняття про каталізатор.
|
||
30
|
|
|
Способи збирання кисню. Доведення
наявності кисню.
|
||
31
|
|
|
Практична робота №4 Добування кисню
з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
32
|
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими
речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція
сполучення.
|
||
33
|
|
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).
|
||
34
|
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне
окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
|
||
35
|
|
|
Умови виникнення та припинення горіння.
|
||
36
|
|
|
Маркування небезпечних речовин.
|
||
37
|
|
|
Колообіг
Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна
роль кисню.
Навчальні проекти
6. Проблема
забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7. Дослідження зміни
концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять
|
||
38
|
|
|
Розв’язування
задач і вправ. Захист навчальних
проектів.
|
||
39
|
|
|
Узагальнюючий
урок з теми «Кисень»
|
||
Тема . Вода
|
|||||
40
|
|
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні
властивості. Вода – розчинник.
Навчальні проекти
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
|
||
41
|
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена
речовина.
Домашній експеримент:
2. Виготовлення водного розчину кухонної солі.
|
||
42
|
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої
речовини.
|
||
43
|
|
|
Виготовлення розчину.
Лабораторний дослід
№ 4 Виготовлення
водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.
|
||
44
|
|
|
Обчислення масової
частки і маси розчиненої речовини в розчині.
|
||
45
|
|
|
Взаємодія води з
оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи.
|
||
46
|
|
|
Поняття про індикатори.
Лабораторний дослід № 5
Випробування водних розчинів
кислот і лугів індикаторами.
Демонстрації:
17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
|
||
47
|
|
|
Значення води і
водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
Навчальні проекти
8. Проблема
збереження чистоти водойм
9. Дослідження якості води з різних джерел
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11. Способи
очищення води в побуті
|
||
48
|
|
|
Проблема чистої води.
Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в
домашніх умовах.
Домашній експеримент:
3. Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру
|
||
49
|
|
|
Узагальнюючий
урок з теми «Вода». Захист навчальних проектів
|
||
50
|
|
|
Контрольна
робота № 2 з теми: «Вода»
|
||
51
|
|
|
Узагальнення
знань з курсу хімії 7 класу
|
||
52
|
|
|
Екскурсія. Орієнтовні об’єкти екскурсій.
Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних
інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна станція.
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар